Создать акаунт


БАНК РАБОТ » Английский язык » Контрольная работа Вариант 5

Контрольная работа Вариант 5

15 апр 2015, 19:45
1 036
0
| Жалоба
ИНФОРМАЦИЯ
Вид работы:
Контрольная работа
Дисциплина:
ВУЗ:
Город, год:
Тула 2015
Уникальность:
% по системе
I. Переведите письменно существительные (1-10). Выберете определения (a-j), соответствующие существительным:
1. import                                                    a) currency sells in terms of other      
                                                                               currencies
2. export                                                     b) certificates that you buy in order to  
                                                                              earn regular interest
3. interest                                                        c) a single, numerical instance of   whatever 
                                                                              is being measured
4. dividends                                                     d) good or service sold to a buyer in another 
                                                                             country
5. surplus                                                    e) paper money and coins issued by the 
                                                                            federal government
6. deficit                                                       f) excess of revenues over expenditures
7. currency                                                       g) payment for using someone else’s money
8.exchange rate                                            h) excess of expenses over expected 
                                                                               income
9. value                                                          i) payments made from the earnings of a                          
                                                                              corporation to its stockholders
10. securities                                                  j) good or service purchased from a seller 
                                                                             in another country
II.  Вставьте в каждое предложение подходящее по смыслу пропущенное   слово: resources, recruitment, organization, stuff, finance, personnel  
III.   а) Выполните темы  КОПР №3,5.     
b) В следующих предложениях подчеркните глагол-сказуемое, определите его видо-временную форму и залог. Переведите предложения на русский язык.  
1. While the export of capital received further stimulus, the basic strength of Britain could no longer be relied upon.
2. Some industries have been regulated more closely over the last few years. 
3. The interests of the European Free Trade Association countries which exports agricultural goods were looked after by means of bilateral agreement.
IV. В следующих предложениях подчеркните модальный глагол или его эквивалент. Переведите предложения на русский язык.  
1. Any Western firm is interested only in selling what it has to offer. 
2. Similar processes were to be observed in the petroleum sphere. 
3. The House of Lords may delay certain Bills, but cannot finally Veto them.
V. В следующих предложениях подчеркните Participle 1 и Participle 2. Переведите предложения на русский язык.  
1. By the late 1970s farmers were convinced that inflation and continued growth in exports would keep prices rising.
2. The company can buy a sizable share of stock and offer it to the victim, depending on who pays more. 
3. Taking into consideration the expanded changes in price, the total turnover of raw materials will increase.
VI. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Перепишите и письменно переведите абзацы 1, 2. 
Forces Affecting Modern Marketing.
1. An important influence in marketing theory is the continuous and rapid change in consumer interests and desires. Consumers today are more sophisticated than those of past generations. They attend school for much longer; they are exposed to newspapers, magazines, movies, radio, television, and travel; and they have much greater interaction with other people. Their demands are more exacting. "Positioning" the product that is, determining the exact segment of the population, and then developing a marketing campaign to enhance the product's image to fit that particular segment requires great care and planning.  
2. Competition also has sharply intensified, as the number of firms engaged in producing similar products has increased. Each firm tries to differentiate its products from those of its competitors. Profit margins, meaning the profit percentages made by a business per dollar of sales, are constantly being lessened. While costs continue to rise, competition tends to keep prices down. The result is a narrowing spread between costs and selling prices, and an increase in a business sales volume is necessary to maintain or increase profit. 
3. Ecological concerns have also affected product design and marketing, especially as the expense of product modification has increased the retail cost. Such forces, which have added to the friction between producer and consumer, must be understood by the marketer and integrated into a sound marketing program. 
4. Even the way a firm handles itself in public life, that is, how it reacts to social and political issues, has become significant. The public's dissatisfaction with the actions and attitudes of a firm has sometimes led to a reduction in sales; consumer enthusiasm, generated by a firm's intentional establishment of a good public image or public relations, has led to increased sales.
VII. Определите, являются ли приведенные ниже утверждения (1, 2, 3): 
а) истинными (true) б) ложными (false) в) в тексте нет информации (no information)   
1. "Positioning" the product - that is, the insistence on reputable products and services  by consumer groups. 
2. The public’s dissatisfaction with the actions of a firm has led to a reduction in sales. 
3.  Markets tend to be segmented as each group calls for products suited to its tastes.
VIII. Прочитайте абзац 3 и ответьте письменно на следующий вопрос:  
What must be integrated into a sound marketing program?
КУПИТЬ РАБОТУ
СТОИМОСТЬ РАБОТЫ: 

- Введите нужную сумму и нажмите на кнопку "Перевести"
- После оплаты отправьте СКРИНШОТ ОПЛАТЫ и ССЫЛКУ НА РАБОТУ на почту Studgold@mail.ru
- После проверки платежа файл будет выслан на вашу почту в течение 24 ЧАСОВ.
- Если цена работы не указана или менее 100 руб., то цену необоходимо уточнить в службе поддержки и только потом оплачивать.
ПОДДЕРЖКА: 
Studgold@mail.ru
Комментарии
Минимальная длина комментария - 50 знаков. комментарии модерируются
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
СМОТРИТЕ ТАКЖЕ


Студворк — интернет-сервис помощи студентам